NURATIKAHMAT I MALAYSIAN BLOGGER: ::Pengantin Buat Loan::

28 April 2014

::Pengantin Buat Loan::

errr, macam tak kena pulak tajuk...soal wanita ne boleh tak cari words yang lebih sopan dan santun..pengisiannya dah bagus dah, so macam mana yang sepatutnya?i think pengantin sederhana or jimat much better..tajuk perbincangan betul-betul buat i terasa ok..me pun tergolong dalam pengantin berjimat cermat, tapi takdelah tahap pokai...huhu, disebabkan kita dah ada matlamat selepas kahwin tu nak kehidupan macam mana...so prepare dan bajet apa yang patut untuk selepas kahwin, nak kahwin pun rezeki mencurah-curah datang, dah kahwin lagilah, alhamdulillah..insyaallah kalau kita niat betul kahwin untuk apa, Allah permudahkan segala urusan dan kehidupan kita, susah tu ada tapi mana mungkin seronok hidup tanpa ujian Allah, ujian Allah menguatkan kita, menyabarkan kita, membentuk dan mengubah diri kita, bersyukurlah sekurang-kurangnya Allah bagi ujian, sekurangnya kita tahu Allah tetap ada walau bagaimana diri kita, Allah bagi ujian sebab sayang kita...wahh, bermadah pujangga pulak dah...bersangka baiklah dengan Allah=))
so yang nak kahwin tu betulkan niat, nak kahwin bukan nak seronok-seronok sesaja, apapun kena beringatlah, belanja nak kahwin memang teruja, tapi jangan sampai kita pokai lepas kahwin, nak nak pulak tetiba Allah bagi rezeki anak awal..duit sekarang memang penting, takde duit apapun tak jalan..prepare lebih bajet untuk perkara lepas kahwin, susah senang lepas kahwin kita tak tahu, so preparelah awal-awal apa yang patut..apapun bersederhanalah dalam apa jua ketika..teringat pulak masa kahwin, ayahanda tanya berkali-kali betul ke tak nak amik upah hias bilik sekali?betul ke nak amik pelamin je, bukan hape my ayahanda takut tak berlaku adil, tapi me sendiri memang tak nak, just hias sendiri2, pelamin pun nasib baik ada..tu pun dah bersyukur sangat..hee, apapun kenangan waktu kahwin sangat manis walaupun sesimple mana kita buat..Allahurabbi, nikmat yang Allah bagi bukan sedikit jika kita berasa cukup dengan apa yang kita ada.. apapun pokai masa kahwin takpe, jangan pokai lepas kahwin, makan megi seminggu dua takpe lagi, tapi kalau sebulan dop ulang makan yang sama, makan pelempang jawabnya..nak kahwin bukan sehari dua, maka sediakan payung sebelum hujan, lagi bagus dapat sediakan khemah, hidup lepas kahwin pun tenang senang tak fikir hutang majlis kahwin..bertanggungjawablah kita wahai suami isteri atas hubungan halal yang dibina, insyaallah Allah permudah urusan rumahtangga kita..daa

No comments:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~writing is therapy~ Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign