NURATIKAHMAT I MALAYSIAN BLOGGER: ::Sabtu, Surprise dan Sedih::

27 January 2012

::Sabtu, Surprise dan Sedih::

Hari sabtu lepas hanya dipenuhi acara tengok tv je, memandang setengah hari jugak en.azham keluar settlekan kereta maka nya rutin harian saya hanya biasa-biasa saja kemas rumah, masak, makan, tengok tv, gemokkkk...eee....tak sukanya!so kebetulan masa en.azham balik saya tengah masak, bukakan pintu terus masuk dapur sambung aktiviti...masa tu dah perasan je en.azham pegang satu plastik, tapi saya tak berminat nak tanya sebab fikir mungkin en.azham beli charger kot..takkan beli sesuatu yang di angan-angankan, nak kata entri tu dah publish tak mungkin! sebab saya dah set tarikh, tak mungkin en.azham dah baca...dan tak mungkin en.azham tahu.. okei dah terlebih fikir masa potong sayur-sayur sempat lagi berangan, entah-entah en.azham beli untuk saya sesuatu, tapi takkanlah??!!..macam mintak sebuah gununglah nak dapat sesuatu, takkan dapatlah...okei dah memang sahih en.azham beli charger kot dah rosak saya tak tahu..menyedapkan hati!biarpun hati dan mulut bagai meronta-ronta nak tanya en.azham beli apa?huhu-_- (biasalah nama lagi perempuankan)...ok, fine, biasalah cuba berkeras hati tak nak bertanya...

Sampai waktu makan masa hidangkan makanan, sempat saya menjeling ke arah plastik misteri yang cantik terletak atas laptop di tepi tv...sambil masuk ke dapur, fikiran terus bergerak laju memikirkan apa kejadahnya dalam plastik tu..waarghh!macam nak pecah dada ne tahan diri dari bertanya...chantekk perangai!-_-'... so saya biarkan dada bagai nak pecah tu...ajak en.azham makan sambil kami menonton tv layan hindustan, sambil saya buat-buat tak nampak mende alah misteri tu kat depan mata..sambil makan sambil berteka teki la mengadap tv...punyalah bersabar! Siap aje makan kitaorang bersantai je depan tv...punyalah lama gila menahan hati bagai nak gila bertanya en.azham apa dalam plastik tu...akhirnya...terpacul juga soalan "abang beli apa tu?charger telefon ke?"..en.azham balas, "pergilah tengok"..terus menjeling curiga en.azham sambil bergerak pantas ambil plastik tu tengok apa kat dalam..terus rasa sebak, spontan nak nangis tanya en.azham dengan mata menahan tangis "nape beli ni? saya tak minta pun"...sedihhhhh sangatttt..sebab tak pernah terfikir en.azham nak bagi benda-benda macam tu kat saya walaupun berharap...dan saya pulak tak pernah terfikir nak minta-minta benda-benda mengarut, cukuplah berangan...itu sudah memadai bagi saya..tak nak menyusahkan suami, asalkan saya disayangi dan dikasihi itu sudah melebihi segalanya..T_T. Ada dalam 3 kali saya ulang soalan sama bertanya "nape beli ni? saya tak minta pun"..tak percaya!"surprise ke ni abang?surprise untuk saya ke? terima kasih!"...hanya itu yang mampu di ucapkan...hehe, suka sangat kejutan semacam tu, lain kali jangan buat lagi...terharu!!!-_-'
.
.
.
.
.
.
.
.
p/s: walaupun tak sama seperti yang diangankan, sangat seronok dapat surprise macam tu..hihi, terima kasih daun keladi, sila sambung...

No comments:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~writing is therapy~ Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign