NURATIKAHMAT I MALAYSIAN BLOGGER: ::Budayakan Sarapan Pagi, Semangat makan Nasi lemak!!::

09 September 2011

::Budayakan Sarapan Pagi, Semangat makan Nasi lemak!!::

Pagi-pagi lagi lepas subuh, terus mandi dan bersiap-siap untuk keluar(aneh sekali, bertentangan dengan kebiasaan tidur balik lepas subuh, patutlah rezeki takmau masuk..-___-'), melihatkan kekalutan pagi penghuni lain terutamanya kaum wanita dengan tanggungjawab menghantar anak ke nursery, serta kekalutan aktiviti pagi untuk bergegas ke tempat kerja, makanya boleh buat kesimpulan alangkah ruginya diri yang naif neT_T...bila mahu berubah???okei tinggalkan persoalan disitu (memang kontroversi punya soalan) ...disebabkan nasi lemak saya bersungguh melibatkan diri dalam kemeriahan pagi hari ni...tak pernah pulak memandikan diri seawal begini...adeiii, wondering betulkah pilihan en.azham???mmm, apapun lebih baik busuk tak mandi daripada busuk hati...haha=p...simple kan!

Disebabkan nasi lemak, tak sangka saya bersemangat sekali bangun...motifnya makan-_-' ...hmm, ginilah senang, saya tengah mengidam, pasalnya sepanjang bulan puasa baru ne, sekali je makan nasi lemak...pastu datang perasaan sukar ditafsirkan sejak semalam, perasaan nak makan mende alah tu memang membuak dari semalam lagi, tapi disebabkan g bantai tidur...maka niat tertangguh, so refleksnya pagi nilah, kalau ikutkan nak je, lepas azan subuh tadi solat siap-siap terus nak turun je pergi mencari nasi lemak, tapi cam melampau plak kan, gerai pun tak buka lagi...hoho=p. Apapun kalau kat kampung bangun tidur memang dah ada breakfast mak ayah sediakan...hehe, seronok!tapi kat sini, kenalah terhegeh-hegeh sediakan sendiri, rajin adalah sarapan pagi, tak rajin kenyang dengan air liur basi jelah jawabnya...adeiii buruk perangai betul-_-. Apapun nasihat kat sesiapa yang nak berdiet, sarapan pagi jangan tinggal, huh nasib baik saya dah tak terlibat dengan aktiviti diet ne...muahaha...kira terima diri seadanya, boleh tak..=p (cam nak kena siku je ayat ne)...kalau asyik fikir nak diet terus boleh buat stress, sayalah!orang lain saya tak tahu..

Note: Sarapan pagi 

No comments:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~writing is therapy~ Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign