NURATIKAHMAT I MALAYSIAN BLOGGER: ::masakan masih ditahap beginner::

20 May 2011

::masakan masih ditahap beginner::

kekadang kan bila masuk dapur terus blurr...tak tahu nak masak apa...last2 nasi goreng campak aje dibuatnya...hehe, gaya chef amatur memang camtuh agaknya, asal main campak je terus jadi nasi goreng, asal nasi goreng je, sah-sah main campak...yang paling pelik nasi goreng yang dibuat tak pernah sama...ehehe, nama lagi main campak...hiks...rasa terrorist betul...-_-'
pic source: guardian.co.uk
kalau cakap masakan kampung lagilah fail, acu try suh masak gulai ayam, terus terkedu..asam pedas...ke laut! betul agaknya orang kata skill memasak ne asah, kena rajin masuk dapur, baru boleh tingkatkan kebolehan memasak, kadang-kadang kes main campak boleh nampak sedap kalau kena gaya, tapi tang rasa...hehe, fail!

satu keburukan yang amat nyata kalau diri yang comel ni memasak, tak pernah try masakan tu masin ke, masam ke, manis ke, tawar ke, main hentam aje, siap hidang baru tahu...eh tawarlah!?pastu makan jelah kan...tawar pun tawarlah, masin pun masinlah...haiihh, susah betul nak ubah tabiat yang satu ne-_-'..adeii..camne nak masak kat bakal imam saya neh, mahunya terbakar-terbakar keluar api kat kuali pasal nebes nak masak kalau bakal pak imam dop  menengok kita memasak nanti...haha, ko gedixs!=p

note: uollss mesti terer kan masak...ce cite ce cite..^_^

6 comments:

  1. meh nak rase masakan tu.. hehehe

    ReplyDelete
  2. kita kalau masakan letak santan mmg tak reti nk buat.hehehe

    ReplyDelete
  3. klaka la post nie hehehe...campak jer sgala ape yg ade dlm kuali tue hehehe

    ReplyDelete
  4. adam narzuan: haha...takleh, kang ada yang cirit...hehe





    sugar2 kapas strawberry: sama la...hehe-_-'





    uyarayza: ha'ah, buruk bebenau pe'el, terkejut mak mentua nanti...hehhe=p

    ReplyDelete
  5. huwaaa :(( sy lagi la x reti masak. hekhek. tp tetap x letak ape2 effort. aisy,,,

    ReplyDelete
  6. zeri safeera: takpe fira, kekadang time terdesak tibe-tibe jadik pandai masak...hehe=)

    ReplyDelete



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~writing is therapy~ Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign