NURATIKAHMAT I MALAYSIAN BLOGGER: ::Suka fikir bukan-bukan=p::

25 March 2011

::Suka fikir bukan-bukan=p::

Sekarang diri sendiri rasa risau...sebab ada something macam benjol kat leher...risau plak...google jugak pasal tiroid...balik kampung nanti kena pegi checklah nampak gaya, risau jugak...huhu, yelah penyakit macam ni boleh mengjangkiti sesiapa pun..kadang-kadang dalam tidak sedar...harap takde apa-apalah...tiroid ne biasanya berisiko untuk kaum hawa...
             Fakta ringkas tentang bengkak pada tiroid:
  • Seorang dari 12 - 15 orang perempuan muda mempunyai bengkak pada tiroid.
  • Seorang dari 40 orang lelaki muda mempunyai bengkak pada tiroid.
  • Lebih 95% dari bengkak tersebut bukan disebabkan kanser.
  • Sebahagian bengkak dipenuhi dengan cecair dan bukan tisu tiroid.
  • Kebanyakkan manusia akan mendapat bengkak tiroid apabila menjangkau usia melebihi 50 tahun.
  • Kejadian bengkak pada tiroid meningkat seiring usia.
apepun nikmat kesihatan itu harus sentiasa disyukuri...mencegah lebih baik dari merawat ...hope tade pe2 lah, suka je fikir mengarut2 ne..grrr, muda tak semestinya sihat selalu


note:takut....

No comments:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~writing is therapy~ Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign