NURATIKAHMAT I MALAYSIAN BLOGGER: ::Jika lampu itu tidak berkelip lagi::

15 January 2011

::Jika lampu itu tidak berkelip lagi::

mm, macam mane ye, lampu mana ne?lampu mana? lampu mana yang tidak berkelip lagi?lampu neon...eh, eh silap, kang marah silampuneon...ahaha...gurau je(--")...mari meneruskan keseriusan, eh kan cakap writing is therapy, takkan nak tulis secara serius sehingga menimbulkan ketensenan....actually pepagi dah kenyang, kenyang ngan daging manusia...astaghfirullahal'azim...grrrrrrrrr! kekadang perangai manusia ne diluar jangkauan pemikiran, malas nak dengar...pergi berambus dalam longkanglah, okei?ke nak dalam sungai?whatever...
pic source: dezeen.com
itulah bahayanya, bila lampu hati dah hati dah tak bernyala,yang berkelip tu satu hal...hehe(-__-).. ai mean cahaya dalam hati tu, dah kelam, dah gelap, dah berkepukk la kot, sampai sanggup buat apa-apa je nak pedajal orang... tiada guna punya rupa yang cantik jika hanya mahu dibodek rakan-rakan....belakang siapa yang tahu, kawan-kawan yang bodek kat depan tu, belakang  kutuk kaw-kaw...kahkah...malang betul ada kawan macam tu...hish, mintak dijauhkanlah macam tu, cukuplah yang mahu bersahabat dunia akhirat dengan kita, bukan pujian yang dimahukan hanya keikhlasan yang dipinta....ecehhh ayat tu!awww...eh, pepagi dah cerita mende macam ne, pegi dengar bait yang bermakna ne., bait pengubat masa duka dulu(T_T)..alahai, perempuan!perempuan!yang lelaki saya tak tahu macam mana...

So buat kaum adam, kaum wanita ne kena sentiasa dididik...sentiasa diingatkan, tak nak cakap orang lainla, cukup diri sendiri sudahlah, perlu sentiasa orang ingatkan, kekadang dalam beringat kita pun boleh alpa....haaihh!sedih sedih pikir pasal diri pun...jangan pulak dah tahu orang kesayangan kita macam tu, kita galakkan lagi perangai macam tu, tegurlah!ne dua kali lima aje perangai, makwe macam tu, kita pun macam tu, what the hack?kalau dah jadi bini tak tahulah, takut wehh...sadis!sadis!

Apapun, saya masih mengekalkan prinsip berkawan biar beribu berkasih biar satu...namun dalam berkawan tu tetap berhati-hati...kita tak tahu apa yang dalam hati orang kan...rambut sama hitam, hati lain-lain...cukuplah pengajaran masa lalu difitnah, namun kita tahu Allah maha adil kan...kena bersabar je..insyallah, kadang-kadang mende kita tak pernah minta terjadi tapi Allah bayar cash...alhamdulillah cukuplah apa yang ada sekarang ne, kawan-kawan yan sentiasa menyokong walaupun diri ada kekurangan...dah bersyukur sangat apa yang dijalani hari ni...eh panjang plak entri pepagi ne...okeilah, wallahualam^_^

Note: happy mood today...actually boring tapi cuba men'hepi'kan diri..hehe^_^

2 comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~writing is therapy~ Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign