NURATIKAHMAT I MALAYSIAN BLOGGER: ::Kejam kah aku?!!dosa tak terampun?::

27 January 2011

::Kejam kah aku?!!dosa tak terampun?::

Entri ini dibuat untuk peringatan buat diri sendiri serta pengajaran kepada seorang anak yang mungkin alpa akan tanggungjawab kepada orang tua.

eheemm...entah macam mana nak mula, penuh dengan rasa bersalah. Semoga Allah mengampuni dosa yang aku lakukan dengan tidak sengaja. Semoga pengajaran berharga yang aku dapat ini sentiasa menjadi ingatan dan panduan untuk masa hadapan.

Semalam seakan mimpi bila tersedar dari tidur bila terdengar enjin kereta ayah dihidupkan. Bingkas bangun kerana ingatkan waktu subuh sudah masuk, tanpa tengok jam terus masuk bilik air cuci muka dan ambil wudhuk. Keluar dari bilik air, terdetik, eh kenapa macam sekejap je tidur..sekali tengok jam baru menunjukkan 1.30pagi. Terfikir, mimpikah aku? buka pintu bilik dan tengok jam diruang tamu, jam menunjukkan waktu yang sama...dah mula rasa pelik, kenapa ayah keluar pepagi ne, ada apa-apakah?Ada sesuatu yang tak elok berlakukah? membiarkan pelbagai persoalan dibenak berlalu sehinggalah petang tadi ayah balik dan kami sekeluarga duduk dimeja makan, makan petang.

Mak dan ayah tanya saya tetiba, Ikah tahu apa yang berlaku semalam?saya cakap tak tahu...kenapa? apa yang berlaku?ecehh...cam skema lak soalan...tapi macam tu lah saya tanya...pastu mak start cerita, telefon rumah berbunyi semalam dalam pukul 1 ada polis call nak cakap ngan ayah....mata dah start berkaca-kaca

Note: continue...tak sanggup nak cerita, rasa nak menangis aje(T_T)...benci diri sendiri

6 comments:

  1. ya Allah...

    nape ni ika.. hu suspen ni.. sero nok tahu loni jugop

    ReplyDelete
  2. eni: pasal pok eak...huhuh(T_T)


    As-Yusra: pasal rasa bersalah sebab buat orang tua tunggu sampai kul 2pagi...huhu(T_T)

    ReplyDelete
  3. mentari senja: rasa bersalah...(T_T)


    ami: ika kejam...sobsob(T_T)

    ReplyDelete



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~writing is therapy~ Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign