NURATIKAHMAT I MALAYSIAN BLOGGER: ::Remaja zaman sekarang bijak::

23 December 2010

::Remaja zaman sekarang bijak::

Betul tak? betul tak? yaa, kebanyakannya bijaklah, kalau tak mana nak dapat 30,863 daripada 439,456 calon peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) tahun ini dapat semua A. Zaman saya dulu gak, kalau dapat semua A boleh heboh satu kampung. Yang selebihnya tak dapat semua A tu jangan plak kecewa tak tentu pasal, cehhh Ada peluang lagi nak perbaiki diri, yang mendatang nanti buktikan kamu juga boleh, saje takmo tunjuk hero awal-awal kan?...haha, biasa ahh pernah rasa dulu rendah diri kejap, nak dapat separuh A pun payah...Tahniah semua okei, sepupu saya yang tadi pun lulus semua subjek..okeilah tu...hehe
pic source:rpi.edu
Tapi yang bijak dapat result cemerlang atau tidak, sekiranya tak hargai zaman remaja pun, maknanya tak bijak jugak ahh... Bijak merempit, bijak menyamun, bijak berganja, bijak berseks bebas..yang tu takyah lah kamu nak libatkan diri. Aii, cabaran betul remaja zaman sekarang ne, kalau hati tak kuat boleh terpengaruh dengan semua tu..sabar je lah, Ini baru sekarang, akan datang tataulah macam mane ye?Apapun hargai zaman remaja, hanya sekali dalam hidup, rosak zaman remaja, tataulah akan datang macam mana melainkan tersedar sebelum menyimpang jauh..tepuk tangan kat diri sendiri, sebab dah berjaya harungi zaman penuh dugaan tu...haha=p

note: Hujan..

6 comments:

  1. betul tu
    yang berjaya jangan cepat berpuas hati sebab banyak lagi cabaran menanti
    yang gagal jangan pula berputus asa sebab peluang masih banyak lagi

    P/S : Bertenang! Tarik Nafas! Sikit Jer Nih! Sakit Sikit Jer Bila Kena Cucuk Nih!

    ReplyDelete
  2. tahniah pada yang berjaya.
    pada yang tak brapa tu.jangan putos asa.

    ada iras² cekgu disiplin hang ka greenapel?ahai....

    ReplyDelete
  3. betul3x...sapa yang da berjaya,teruskan usaha..jgn terlampau bangga and twos leka...akibatnya,merosakkan diri sendiri...



    *i'm new blogger...baru sminggu..da mase,support me...thanx*

    ReplyDelete
  4. hans: yup, banyak g cabaran nanti

    cik bib kakiktidor: haha, dulukala pernah kena perambat ngan guru disiplin..wahaha=p

    cik cira: ha, ingat tu cikcira gtau tu,*okei i do=)

    ReplyDelete
  5. hoh, adek2 zaman skang mmg bijak2 belake... trcabar i :D

    ReplyDelete
  6. cik bella: ha'ah tu la kan, asal lah dioram bijak2 skang ne..banyak kemudahan kot...hehe

    ReplyDelete



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~writing is therapy~ Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign