NURATIKAHMAT I MALAYSIAN BLOGGER: ::Pencuri~wujudnya sekeliling kita tanpa disedari::

15 December 2010

::Pencuri~wujudnya sekeliling kita tanpa disedari::

Baru berkesempatan membelek newspaper hari ni...tajuk utama pasal pencuri remaja maut, entah tak tahu sama ada nak dikatakan fitnah atau tidak, zaman sekarang macam-macam hal, sampai nak baca newspaper pun dah malas, cerita sama saje, curi, rompak, bunuh, rogol...semua-semua yang menggerunkan, kesimpulannya mana-mana pun dah tak selamat! Semoga Allah sentiasa melindungi kita dari segala kejahatan, sama ada kejahatan dari bisikan syaitan dan kejahatan dari hati manusia..aminn^_^
pic source : http://www.tekosaur.com ~ kalau pencuri hati macam mana pula ye?hehe=p
Tanpa kita sedari pencuri-pencuri yang ada sebenarnya wujud sudah lama, dalam tidak sedar kadang-kadang kita sendiri pun jadi pencuri, Pencuri masa!!huh buat berdebar saja...hehe, betullah kan? ada terbaca tentang artikel dalam iluvislam pasal curi mencuri ne...takut!!takut lah sebab dalam sedar tak sedar kita mungkin terlibat sama dalam hal yang sebegitu, kita manusia ne cepat lalai kan...cepat lupa, masa budak Adam awal-awal masuk sekolah dulu, ada jugak mak or saya & adik beradik lain buat pemeriksaan mengejut, jumpa pensil, pemadam dan macam-macam lah yang bukan milik dia, katanya rakan bagi, jangan mudah percaya ye...budak!! terus bagitahu apa yang dia buat salah..pastu terang sikit-sikit kenapa? alhamdulillah kadang-kadang bila dia lupa kita kena ingatkan..buat apa pun kena minta izin, minta kebenaran..macam tu lah juga diri sendiri..Sayangi adik-adik anda okei, dan diri sendiri tu memang pasti!hehe^_^

Note: Zaman sekarang lebih takut kat orang dari hantu (--")

No comments:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~writing is therapy~ Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign