NURATIKAHMAT I MALAYSIAN BLOGGER: ::nasi lemak sotong bilis::

13 November 2010

::nasi lemak sotong bilis::

semalam saya dipaksa menuntut ilmu membuat nasi lemak oleh bonda kesayangan..haha, mana taknya sebelum ne cuba buat sambal bilis nasi lemak jadi sambal pedas, tak pun sambal berlada, bukan pure sambal bilis/sotong untuk nasi lemak tulah, makanya sepanjang pembelajaran seperti itu amat menyeronokkan...rupanya part memasak bukan lah ilmu main campak sahaja, practice nya perlu...harap bakal mak mertua tidak kisah sangat saya pandai masak ke tak, asal boleh makan, yelahh tu...aci tak?haha=p

pagi tadi terhegeh-hegeh kalut nak g berperang, tapi kelengkapan nya takde...so untuk budak kakak tenkiu pinjamkan kak ngah mechanical pencil dan untuk budak adam tenkiu pinjamkan kak ngah eraser..so dapatlah kak ngah hitamkan jawapan kat borang OMR tu dengan bantuan ikhlas adik-adik kak ngah ye...hehe=p, cium shket^_*
pic source : http://jonjoe.fotopages.com - inilah itik seratinye tu
balik berperang tadi singgah plak makan kat selera daun pisang jalan ke pengkalan chepa tu, memang sedap, baru kelmarin dop perati sekor serati (sejenis binatang adik sepupu sepapat itik agaklah) dop berlenggang kat tanah belakang, da tak nampak da dia sebenarnya, nampak dagingnya digulaikan je kat mata ne...dan tengahari tadi dapat jugak makan nasi gulai serati..puas hati ye..


pss : bonda saya yang cantik & tudung puple tu pemakan dinosaur..haha=p 

note : en.azham jangan jeless..hehe

No comments:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~writing is therapy~ Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign