NURATIKAHMAT I MALAYSIAN BLOGGER: ::apa perlunya status::

25 September 2010

::apa perlunya status::

entri kali ne nak cite pasal status-status ne sket, bukan status yang berdarjat atau tidak, tapi STATUS via FB ne..


yela, skang sume tahu kan apa itu FB a.k.a Facebook a.k.a mukabuku ...yaa, sekarang boleh dikatakan FB adalah satu rangkaian sosial di internet..Banyak baik dan banyak juga buruk nya, guna dengan baik, baiklah jadinya, guna dengan buruk buruk jugalah akhirnya...nape tajuk entri macam tu?apa perlunya status?


yaa, penting!!status ne menandakan apa yang kita buat sekarang, ye la kan, kalo ngah memasak, bagitau la kat status, so orang lain akan tahu...oo, rupenya tengah memasak! mana la tahu, leh tukar-tukar resepi ke, teknik2 masak ke? kan?? kalo ngah tukar lampin anak, bagitau jugak kat status, so orang akan tahu, oo, ngah sebuk layan anak rupenya! jadi mane tau jugak ade suggestion lampin apa yang terbaik tuk anak-anak!kan??kalo baru beli gelang emas, rantai emas ke, jangan lupa jugak letak kat status, saya ada gelang emas, rantai emas gitu u, baru shopim tadi!ooo...sekarang da tahu kamu memang beruntung gitu!!hehe


apa pun dalam keghairahan publish status, kita kadang-kadang lupa, apa perlu status tu semua??untuk apa??motif apa??niat apa??tuju kat siapa? dan kadang-kadang aib sendiri pun secara santai nya di publish kan..hehe, yang ne tatau nak cakap apa, ikut punya sukala, aku punya FB yang ko sebuk nape!! hish, ne yang payah ye, dan dalam keterujaan membuat status kadang-kadang membuat kita alpa sehingga kan orang lain tahu apa-apa sahaja yang kita lakukan pada masa sekian-sekian, malahan ada jugak status yang mengisahkan situasi yang berlaku diantara pasangan suami isteri..mm, yang ne kena beringat, sebab da terbiasa buat status kan, so biasa la tu apa yang berlaku antara laki kena gitau orang tahu, so barulah orang tahu suami kita macho, isteri kite cantik jelita...tak gitu??..takpelah, masing-masing tahu sudah cukup
pic source;  adiumxtras.com
hek eleh ko berlagak baik pulak, nak nasihat-nasihat orang plak, macam lah baik sangat...okei, saya sangat tidak baik...haha, yes!!kadang-kadang kita anggap atau kita tak sedar pun perlu ke tak apa yang kita buat tu, kita tak sedar status kita tu bakal memberi kesan kepada orang lain, apapun sendiri mahu ingatlah...




Note : mari bersama-sama bermuka buku =P

No comments:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~writing is therapy~ Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign