NURATIKAHMAT I MALAYSIAN BLOGGER: ::suara hati::

07 June 2010

::suara hati::

mak...
saya rindu kat mak
masa saya demam itu hari saya nanges bila tingat kat mak
walaupun saya dah besar panjang saya sangat sensitif masa saya tak berapa sihat
sebab saya teringat akan mak yang amik berat bila anak mak sakit, mak risau, cuba membuat anak mak ne selesa, pastikan anak mak lalu makan even sakit, saya kuatkan hati tuk bertabah

mak..
tiap saat saya terbayang kan wajah mak, 
saya rindu, even da bercakap panjang lebar masa tepon mak, saya tetap tak puas dengar suara mak yang merdu tu,

mak..
saya tahu, mak selalu risau akan anak-anak mak yang jauh dimata ne, tapi mak jangan bimbang sebab doa mak tuk anak-anak mak lepas solat supaya keselamatan anak2 mak dilindungi Allah makbul, saya yakin doa mak yang mujarab,

mak..
even anak2 mak da besar, tapi saya tahu mak tetap risau memikirkan anak2 mak dalam menempuhi kehidupan ne, saya tahu mak risau akan kerjaya anak2 mak selepas berhempas pulas dimenara gading, insyaAllah, rezeki Allah dimana-mana, lambat nga cepat je anak2 mak dapat kerjaya yang diimpikan, saya yakin

mak...
saya tahu mak susah hati memikirkan teman hidup anak2 mak sebab anak2 mak tidak pernah menimbulkan soal hidup berpasangan sedangkan orang lain sudah menimang anak diusia anak2 mak ne, percaya lah mak, anak2 mak mahu yang terbaik dan tidak mahu terburu-buru, 

mak..
mak tahu, sebenarnya saya takut tuk berpisah nga mak, sebab saya rasa tak puas lagi bermanja ngan mak, saya mencari alasan tidak bersedia sedangkan dari dulu lagi saya da bersedia, saya takut mak bila tanggungjawab da diberi kepada orang lain, percayalah bukan saya tidak yakin malah saya percaya teman hidup saya akan menjaga sebaik mak ayah menjaga saya, cuma saya takut masa saya tuk mak terbatas, saya tak sanggup..

mak..
air mata saya menitis tika buat post ne, saya terlalu rindu, even mak makin dimamah usia, tapi mak tetap jelita, tengoklah anak2 mak ne, mewarisi apa yang mak ada,anak2 mak sentiasa mendoakan mak dan ayah mendapat tempat terbaik diakhirat nanti, insyaallah

mak..
saya tahu mak sangat bahagia bila anak2 mak berkumpul dan berkongsi cerita seakan-akan teman rapat, bergurau senda, gaduh-gaduh manja..mengeratkan lagi hubungan anak2 mak

mak..
kadang-kadang saya kehilangan kata2 sebab terlalu rindu, sayang dan cintakan mak, ape pun saya doakan mak sentiasa sihat disamping cinta hati mak (refer kat ayah) dan didoakan mak ayah sentiasa berusaha untuk memperbanyakkan amalan tuk bekalan diakhirat nanti, anak2  mak ayah pom selalu gak mendoakan kesejahteraan keluarga kita kerana perjalanan kita semua masih jauh..amin

p/s:maintain cun..ahaks:-P

No comments:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~writing is therapy~ Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign